Pages

Sunday, August 23, 2009

First!

Rak Besar: Eh, ni kat mana ni?

Rak Kecik: Assalamualaikum. Perabut baru nih?

Rak Besar: Mana datang suara tu?

Rak Kecik: Ni, sebelah kanan ko. Ce jenguk bawah sikit.

Rak Besar: Hoh, rak buku boleh bercakap! Serius?

Rak Kecik: Habis tu, ko tu apa?

Rak Besar: Aku kat mana ni? Ko sapa?

Rak Kecik: Aku Rak Kecik. Ko?

Rak Besar: Hahahah! Rak kecik. Cenggitu, aku Rak Besar la.

Rak Kecik: Ye lah. Takat 3 tingkat je tinggi dari aku.

Rak Besar: Ni bilik sapa ni?

Rak Kecik: Bilik Ayah dengan Ummi. Kat Klang.

Rak Besar: Ayah dengan mak ko ke? Hahahah! Rak jugak?

Rak Kecik: Isk, bukan la. Ayah dengan mak untuk baby yang nak datang nanti.

Rak Besar: Baby?

Rak Kecik: Haah, insya Allah September ni. Eh, ko perabut baru kan?

Rak Besar: Ye ah kot. Aku tak ingat pun pernah datang sini.

Rak Kecik: Ni mesti sebab Ayah dengan Ummi nak bagi bilik ni kemas sikit. Buku- buku diorang banyak. Bertindan- tindan atas aku. Ko datang ni, lega sikit aku. Kot idak, gemuk melimpah- limpah. Sekarang kurus je.

Rak Besar: Oo, patut la aku bukak- bukak je mata, terus rasa perut penuh. Dah banyak isi rupanya aku ni. Baby nama apa, weh?

Rak Kecik: Dengar- dengar, diorang nak letak nama Adi.

Rak Besar: Ooo. Adi je? Nama penuh?

Rak Kecik: Syed Adi Ha- eh, ada manusia datang. Senyap- senyap. Kita sambung jap lagi ok. Syy!

Rak Besar: Ok ok.

No comments: